Skip to main content

A NITE @ KLANA RESORT SEREMBAN WITH LOVESSSS

ASSALAMUALAIKUM..
 
Adess.. potong betul hehe baru nak start writing tetibu en.hubby call salah book masa flight AA.. dah amik promo terpaksala burn tix balik tu amik yg lain.. haiyooo.. abis melayang rm100 lebih.. hmm apa nak wat takkan balik asing2 lagi byk nak kena bayar tambang taxi segala..
 
ok lah dah rezeki AA nak wat camane... cont to story asal.. kali ni nak cite pasal our 1 nite stay kat Klana Resort Seremban.. haha dalam bulan ni dah 2x bcuti kat sini.. before ni hubby belanja aku relese2 tensi kat sini.. kalini aku bawa mama & Aida bwa anak2 buah aku stay reramai kt sini amik 2 bilik le sebab semua dah beso2 hehe.. tapi panas gak hati.. dari awal masa book thru phone dah inform nak bilik yg ada connecting or 2 bilik dekat.. sampai2 je toksahkan connecting dia just lock 1 room.. hmm mmg menyinga la kan.. atlast dapat juga 2 bilik cuma tak dapatla yg ada connecting door... hmm haru skitla sbb ada kekanak so blari2lah mereka ini dari bilik ke bilik
 
Nasib biliknya selesa.. 2 queen in 1 room with carpet.. memang berbaloi dengan harganya.. we manage dapat promo price RM170/nite + 2 breakfast..
 
Sempat kami lunch dulu di Mat Ayam Kampung Cyberjaya then gerak ke sini haha tgk pool je dua2 kekanak dah tak menyabar nk turun.. Memandangkan yg wanita2 semua nak melepek dulu di katil maka p.ngah pun kenalah temankan kekanak2 bermain pool..
 
Around 1 jam tetiba dorang dah naik eh eh pelik ni.. alamak sekali kaki Intan berdarah terkena bucu tiles yg tajam.. ala sian sgt biasanya dia lah yg jd ikan duyung.. takpe2 esok pagi kita main lagi k...
 

Kaki dah injured.. so memain ala2 jela di outdoor area...ajar Intan main chess hehe...

Dah petang semua pun turun bawah join jenjalan kat pool.. ngangah n mumy pn tak mo mandi petang ni sebab intan dah injured + sojukkkkkkkkk...




Adik Khaleef macam anak itik yang tak tau sejuk hehe.. walau tangan dah menggeletar & biru tetap juga takmau naik..


Enjoy2 our tea time kat pool.. nasib la adik waiter tu rajin melayan hehe...



Malamnya kami menikmati Nasi Arab Damsyik di Senawang.. this is my 2nd time.. memang sedap rasanya.. recommended!
 
Babah joint kami tuk makan malam tu with his fren.. Alhamdulillah.. great food & talk session.. semua balik dengan happy..
 
Khaleef dah tertidur kat mamy masa makan hehe tulah penat sangat main pool..




Pagi pukul 6 Khaleef & Intan dah dtg bilik kami ajak main pool hahahaha..
so kita isi perut dulu..
 
Makanan hotel not bad.. cuma mata lebih tertumpu kat pool hehe..









Check out on Sunday.. Alhamdulillah walaupun percutian yg sangat singkat dan dekat tapi kami ENJOYYYYYYYY... :)
 
 
 
Semoga Allah beri ruang peluang dan kesempatan di lain ketika.. In shaa Allah..
 

Comments

Popular posts from this blog

7 years Wedding Anniversary: A nite stay @ Quality Hotel City Centre Kuala Lumpur + Break fasting treat @ The Ship Pertama Complex

Assalamualaikum.. 7 years dah kami berkahwin.. Alhamdulillah syukur...tahun ni kebetulan date Anni kami jatuh on ramadhan.. so memandangkan kami selama sebulan ni memanglah teramat busynya dengan menyiapkan rumah sewa (Alhamdulillah dah siap.. hope dapat penyewa2 yg baik & best) also trip ke Penang & Bintulu due to kerja Zull memanglah tak nyempatnya nak menyoping baju raya segala.. so anni kali ni we decide nak stay somewhere yg very near to KL so senang nak g shopping baju2 segala untuk raya.. after do some research we decide to stay kat QHCC ni http://www.quality.com.my/   So 2 days before 3/7 kami pun book hotel by Agoda.com Alhamdulillah dapat rate yg best & under our budget hehe I likessss.. Malam tu kami celeb dulu kat Q-Thai Mitsui KLIA sesambil I belikan Zull kemeja Bonia as gift for our Anni.. tahun ni economy agak tight so kita bg present ala2 je la hihi... Next day on 3/7...check in @ 2pm.. zull siap2 book berbuka puasa kat The Ship Pertama Complex h...

Aku Mahu Menjadi Hebat

Assalamualaikum.. Entah kenapa aku rasa nak menulis ini di hari ini.. Tapi bila melihat kejayaan ramai pihak yang sangat hebat sangat indah sangat Berjaya aku sangat teringin menjadi hebat.. bukan kerana tidak bersyukur.. ya Allah aku amat bersyukur atas kurniaanMu kepadaku.. Melihat Neelofa yang Berjaya menunaikan haji dalam usia muda membuatkan aku rasa indahnya menjadi hebat dan Berjaya.. kerana aku juga punya impian.. walaupun aku pernah menunaikan umrah sebelum ini tetapi untuk menunaikan haji dengan kaedah muassasah masa tu umur aku dah almost 80 tahun.. ya Allah lamanya lagi.. Melihat Dato Siti yang saban tahun menunaikan zakat dalam amount yg sangat banyak.. membina masjid dan sebagainya membuatkan aku rasa betapa indahnya menjadi hebat dan Berjaya.. kerana aku juga punya impian.. walaupun setelah bekerja saban tahun menunaikan zakat tapi nilainya sangat sangat sangat kecil dibandingkan orang2 yang hebat dan Berjaya.. Melihat RCW yang saban bulan melancong dengan ...

JB : JPO , Hello Kitty Town , Legoland

Assalamualaikum......... Hye.....   Cont my blog under label cuti2 Malaysia :) As usual.. untuk agenda cuti2 Malaysia we all jarang buat proper plan.. plan lain g lain hehehe... so kali ni I nak cite pasal our trip to JB... hehehe actually selalu sesangat ke JB ni maklumlah tempat mula2 bercinta acecececeh hehe tapi kali ni version lain sikit coz kitorang suddenly ambil 4 days leave after hubby kena kerja for 3 months 7 days/week huhu so g kali ni memang juz untuk release tension... cam biasa bila kitorang pergi memang dengan tujuan nak jalan2 cari pasal hehe we all takkan stay kat luxury hotel or yang ada bintang2.. so we just walk in je... save budget hehe..   Pagi2 buta dah gerak.. singgah mamak jap untuk breakfast then Bismillahirrohmanirrahim..   1st check point kami di Johor Premium Outlet ... ni tempat wajib singgah tiap kali on the way pergi and balik dari JB.. pada yang kaki shopping sila budget dalam ...