Skip to main content

Part 1: Perjalanan haji Mama & Babah (2015)

Assalamualaikum.............
 
 
 
 Lama sungguh tak share anything dalam blog ni... walaupun niat nak menulis tu ada tapi kekangan yang teramat sangat buat terus terlupa pada banyak perkara....
Apapun harini nak mengenang kembali memory mama dan babah diizinkan Allah menunaikan rukun Islam yang ke lima..inilah impian mereka bertahun2 lamanya..syukur tahun ini diperkenankan..
Pada awal mendapat tarikh pemergian mama dan babah kami semua bagaikan buntu.. dalam gembira ada juga rasa risau mengenang kesihatan keduanya yang tidak begitu baik..
Tahun ni as everybody know nilai ringgit sangat teruk.. syukur sgt dah prepare awal2 tukarkan duit tuk mama babah.. mmg untung sebab masa tu 2000riyal baru lebih kurang RM1600.. sedangkan masa dah dekat nak pergi 100riyal = RM115... sangat jauh bezanya..
 
Sepertimana anak2 yang lain kami bertungkus lumus menyediakan keperluan semampunya..memastikan semua peralatan diri kesihatan dan peribadi diuruskan sebaiknya.. Alhamdulillah... 2 hari sebelum pemergian mama dan babah kami dapat membuat sedikit jamuan kesyukuran untuk mereka.. hanya doa dapat kami panjatkan agar mereka berdua diberkati dan dipermudahkan..
 
selain makanan yg kami tempeh ramai yg turut menyumbang... terima kasih dan syukur atas semua pemberian...

the girls team hehehehhe..
Penyeri majlis... cik Intan dan Mr. Khaleef
 
 
Alhamdulillah walaupun majlis dirancang dalam masa yang singkat tapi ramai yang dapat menghadirkan diri...TQ atas kehadiran semua..








Hari yang dinanti... melepaskan kedua yang tercinta menunaikan ibadah kepadaNya.. hati pastinya sayu tak terkata... pada Dia lah disandar segalnya... semoga keduanya tetap sihat bahagia sejahtera...









Semoga mama dan babah dipermudahkan dan mendapat haji yang mabrur... terima kasih atas segala doa dan ingatan dari semua pihak...........

Bersambung.................
 

Comments

Popular posts from this blog

7 years Wedding Anniversary: A nite stay @ Quality Hotel City Centre Kuala Lumpur + Break fasting treat @ The Ship Pertama Complex

Assalamualaikum.. 7 years dah kami berkahwin.. Alhamdulillah syukur...tahun ni kebetulan date Anni kami jatuh on ramadhan.. so memandangkan kami selama sebulan ni memanglah teramat busynya dengan menyiapkan rumah sewa (Alhamdulillah dah siap.. hope dapat penyewa2 yg baik & best) also trip ke Penang & Bintulu due to kerja Zull memanglah tak nyempatnya nak menyoping baju raya segala.. so anni kali ni we decide nak stay somewhere yg very near to KL so senang nak g shopping baju2 segala untuk raya.. after do some research we decide to stay kat QHCC ni http://www.quality.com.my/   So 2 days before 3/7 kami pun book hotel by Agoda.com Alhamdulillah dapat rate yg best & under our budget hehe I likessss.. Malam tu kami celeb dulu kat Q-Thai Mitsui KLIA sesambil I belikan Zull kemeja Bonia as gift for our Anni.. tahun ni economy agak tight so kita bg present ala2 je la hihi... Next day on 3/7...check in @ 2pm.. zull siap2 book berbuka puasa kat The Ship Pertama Complex h...

Aku Mahu Menjadi Hebat

Assalamualaikum.. Entah kenapa aku rasa nak menulis ini di hari ini.. Tapi bila melihat kejayaan ramai pihak yang sangat hebat sangat indah sangat Berjaya aku sangat teringin menjadi hebat.. bukan kerana tidak bersyukur.. ya Allah aku amat bersyukur atas kurniaanMu kepadaku.. Melihat Neelofa yang Berjaya menunaikan haji dalam usia muda membuatkan aku rasa indahnya menjadi hebat dan Berjaya.. kerana aku juga punya impian.. walaupun aku pernah menunaikan umrah sebelum ini tetapi untuk menunaikan haji dengan kaedah muassasah masa tu umur aku dah almost 80 tahun.. ya Allah lamanya lagi.. Melihat Dato Siti yang saban tahun menunaikan zakat dalam amount yg sangat banyak.. membina masjid dan sebagainya membuatkan aku rasa betapa indahnya menjadi hebat dan Berjaya.. kerana aku juga punya impian.. walaupun setelah bekerja saban tahun menunaikan zakat tapi nilainya sangat sangat sangat kecil dibandingkan orang2 yang hebat dan Berjaya.. Melihat RCW yang saban bulan melancong dengan ...

JB : JPO , Hello Kitty Town , Legoland

Assalamualaikum......... Hye.....   Cont my blog under label cuti2 Malaysia :) As usual.. untuk agenda cuti2 Malaysia we all jarang buat proper plan.. plan lain g lain hehehe... so kali ni I nak cite pasal our trip to JB... hehehe actually selalu sesangat ke JB ni maklumlah tempat mula2 bercinta acecececeh hehe tapi kali ni version lain sikit coz kitorang suddenly ambil 4 days leave after hubby kena kerja for 3 months 7 days/week huhu so g kali ni memang juz untuk release tension... cam biasa bila kitorang pergi memang dengan tujuan nak jalan2 cari pasal hehe we all takkan stay kat luxury hotel or yang ada bintang2.. so we just walk in je... save budget hehe..   Pagi2 buta dah gerak.. singgah mamak jap untuk breakfast then Bismillahirrohmanirrahim..   1st check point kami di Johor Premium Outlet ... ni tempat wajib singgah tiap kali on the way pergi and balik dari JB.. pada yang kaki shopping sila budget dalam ...