Skip to main content

London : Birthday Trip 2015



 Assalamualaikum..... hyeee.............
lama sungguh tak update blog ni.. bukan saja masa mencemburui ehehehe tapi internet kat opis & kat rumah amatlah slow nyer...
memandangkan blog i ni tajuknya dah dream & reality so in this entry i nak story pasal one of my dream yg menjadi reality.. since i m nobody.. also my hubby.. so peluang menjejak kaki ke bumi London on 9 April 2015 ni sgt mengujakan kami hihi...
Alhamdulillah segala persediaan berjalan dengan sempurna.. dengan menaiki penerbangan Malaysia Airlines MH0002 with aircraft A380 kami bertolak dari KLIA ke Heathrow Airport pada jam 11.15pm. Alhamdulillah landed at 6am waktu London.
Urusan Imigresen di Airport London berjalan lancar.. just make sure isi form yg diberi by steward or stewardess properly.. and make sure semua dokumen booking hotel & etc disediakan kalau2 ditanya..


  The tickets :)


Hubby call babah sebelum flight berlepas... TQ babah & mama tolong hantar kami ke ERL

Form wajib isi... isi awal2 senang....

 

13 jam lebih dalam flight memang sangat2 memenatkan.. haus..lapar... nasib MAS provide 2 kali makan yg heavy.. 2 times bagi chips.. kacang.. biskut.. air pun banyak kali so tak lah terasa kering tekak...

Nampak cam dah dekat nak sampai..tapi jauh lagi sebenarnya....


Arrived.. aktiviti wajib..search mana nak g.. camane nak g.. mana nak beli simcard & kad train


Actually banyak lagi simcard lain tapi we all choose guna Lycamobile... beli kat airport.. 10 pound.. pas guna a few minit da boleh call mama kat Malaysia.. gembira sgt dapat dengar suara mama hihi..

Oyster Card..paling penting untuk orang yang jalan2 surrounding London for zone 1-3 with limited budget cam we all.. dengan kad ni u all boleh guna train or bus

So now i nak story pasal jenjalan pula...tapi kalau u all pening sikit dengan foto2 ni sory yek...susah bebenau nak arrange kan gambar2 ni ikut turutan... ampun yekkkk...
 Hello @ Parliament Square.

@ Bethnal Green London Underground Station. station paling hampir dengan hotel kami

@ Hyde Park- The Marble Arch- Central London -The United Kingdom. monumen belakang tu yg dipanggil Marble Arch

@ Hyde Park, London UK kat sini tempat org2 kat sini lepak2 di petang hari..siap ada yg baring2.. tapi petang tu panasla pulok.. hihi bagi kitorang cam tak bestnye sebab panas tapi untuk dorang kat sini cuaca camni memang time tuk dorang enjoy..

Halal Restaurant in 98 Queensway. Portion makanan kat sini memang besar & best.. kitorang sekali makan memang ambik 1 portion je.. tu pun berlebih.. recommended!
Sorrounding hotel... best jugak dok kat area ni..berdepan dengan Universiti... agak privacy...
Kedai wajib singgah.. otw je dari train station ke hotel.. nak beli apape semua ada.. price pun murah..

@ Big Ben. antara tempat wajib visit untuk 1st timer cam we all...




Sekeliling area Big Ben & Parliament Square
@ Westminster Bridge. time ni hujan selebatnya..basah lencun.. sejuk menggigil

@ area The Official London Eye. berlari2 dalam hujan hihi.. dah macam cerita hindustan... berhenti jap kat McD tumpang berteduh sambil minum kopi
Really love the view...
Besar sungguh aquarium diorang ni hihi.. juz amik gambar je nak masuk cam maleh le pulok...
Hubby suka sgt nak bergambar dengan askar baju merah ni...
 
Charlie Chaplin in t house!!!!!
 

 
@ Hard Rock Cafe London singgah sebentar menambah koleksi


OTW nak tengok Changing guard
Jom masuk kawasan istana Buckingham Palace

artistic...

The guard...




Bersantai di taman istana... ramai sungguh orang.. kalau berhajat nk tengok changing guard ni make sure datang on Sunday around 11am tau...

@ Natural History Museum, London. singgah sebentar je... que nak masuk panjang sesangat tak sanggup nak tunggu...
OTW ke tempat Siti Nurhaliza menyanyi hihi
hello... @ Royal Albert Hall.

jauh jugak berjalan kaki nak ke sini..so kita posinggggg!!!!

@ Kensington Gardens. betul2 berdepan dengan Royal Albert Hall

Superdrug... antara kedai paling i suka hihi... along oxford street.. kat sini le nk borong segala kosmetik perfume etc etc etc....
Primark... kedai baju2 yg mampu milik...mmg ramai sesangat...
 

@ London Liverpool Street Station. tak dapat g liverpool kita singgah station jela :)


London King's Cross Station. last day kat London.. Paris we r coming !!!!!
 

comel je kedai ni... barang2nya pun memang untuk si comel...

Our hotel... Travelodge Bethnal Green. very comfort... nice & recommended!
Big Ben again....
Pic wajib rasanya ni kalau g London.. sebab view blog lain  pun mostly ada pic ni hihi.. i follow...
sejuk...selindung sikit...
Along Parliament Square

Along Eye Of London

Rumah hantu... kita amik gambo jela..


Cuaca panas tapi sejuk huhu...
Tower Bridge hihi amik dari jauh je..lalu bridge guna bus je..tak mo nak jalan jauh2 mau melecet tumit huhu
Surrounding area Hms Belfast. Tower Bridge.

Hello Spring!
 


Singgah jap makan roti hihi
Hihi selit sekeping pic with my lovely mama yg terbaik terhebat terbest.. tq hantar k.ngah & zull g ERL with babah...muahhhhhh


posingggg... along parliament square...





@ Trafalgar Square nice view... nice show.. nice area...






Surrounding Tower Bridge area...
 






Nice view surrounding Buckingham Palace....

 
little bit sad on 13/4/15.. we all ke St Pancras International Departure Lounge. untuk meneruskan perjalanan seterusnya ke Paris by eurostar... Alhamdulillah..pengalaman yg sangat indah untuk dikenang.. Terima kasih Allah for this oppurtunity...
 
InsyaAllah bersambung di blog seterusnya :)... Paris....
 
BYEEEEEEE..............................

Comments

Popular posts from this blog

7 years Wedding Anniversary: A nite stay @ Quality Hotel City Centre Kuala Lumpur + Break fasting treat @ The Ship Pertama Complex

Assalamualaikum.. 7 years dah kami berkahwin.. Alhamdulillah syukur...tahun ni kebetulan date Anni kami jatuh on ramadhan.. so memandangkan kami selama sebulan ni memanglah teramat busynya dengan menyiapkan rumah sewa (Alhamdulillah dah siap.. hope dapat penyewa2 yg baik & best) also trip ke Penang & Bintulu due to kerja Zull memanglah tak nyempatnya nak menyoping baju raya segala.. so anni kali ni we decide nak stay somewhere yg very near to KL so senang nak g shopping baju2 segala untuk raya.. after do some research we decide to stay kat QHCC ni http://www.quality.com.my/   So 2 days before 3/7 kami pun book hotel by Agoda.com Alhamdulillah dapat rate yg best & under our budget hehe I likessss.. Malam tu kami celeb dulu kat Q-Thai Mitsui KLIA sesambil I belikan Zull kemeja Bonia as gift for our Anni.. tahun ni economy agak tight so kita bg present ala2 je la hihi... Next day on 3/7...check in @ 2pm.. zull siap2 book berbuka puasa kat The Ship Pertama Complex h...

Aku Mahu Menjadi Hebat

Assalamualaikum.. Entah kenapa aku rasa nak menulis ini di hari ini.. Tapi bila melihat kejayaan ramai pihak yang sangat hebat sangat indah sangat Berjaya aku sangat teringin menjadi hebat.. bukan kerana tidak bersyukur.. ya Allah aku amat bersyukur atas kurniaanMu kepadaku.. Melihat Neelofa yang Berjaya menunaikan haji dalam usia muda membuatkan aku rasa indahnya menjadi hebat dan Berjaya.. kerana aku juga punya impian.. walaupun aku pernah menunaikan umrah sebelum ini tetapi untuk menunaikan haji dengan kaedah muassasah masa tu umur aku dah almost 80 tahun.. ya Allah lamanya lagi.. Melihat Dato Siti yang saban tahun menunaikan zakat dalam amount yg sangat banyak.. membina masjid dan sebagainya membuatkan aku rasa betapa indahnya menjadi hebat dan Berjaya.. kerana aku juga punya impian.. walaupun setelah bekerja saban tahun menunaikan zakat tapi nilainya sangat sangat sangat kecil dibandingkan orang2 yang hebat dan Berjaya.. Melihat RCW yang saban bulan melancong dengan ...

JB : JPO , Hello Kitty Town , Legoland

Assalamualaikum......... Hye.....   Cont my blog under label cuti2 Malaysia :) As usual.. untuk agenda cuti2 Malaysia we all jarang buat proper plan.. plan lain g lain hehehe... so kali ni I nak cite pasal our trip to JB... hehehe actually selalu sesangat ke JB ni maklumlah tempat mula2 bercinta acecececeh hehe tapi kali ni version lain sikit coz kitorang suddenly ambil 4 days leave after hubby kena kerja for 3 months 7 days/week huhu so g kali ni memang juz untuk release tension... cam biasa bila kitorang pergi memang dengan tujuan nak jalan2 cari pasal hehe we all takkan stay kat luxury hotel or yang ada bintang2.. so we just walk in je... save budget hehe..   Pagi2 buta dah gerak.. singgah mamak jap untuk breakfast then Bismillahirrohmanirrahim..   1st check point kami di Johor Premium Outlet ... ni tempat wajib singgah tiap kali on the way pergi and balik dari JB.. pada yang kaki shopping sila budget dalam ...