Skip to main content

Family & Friends : Refresh Weekend

 

“You can kiss your family and friends good-bye and put miles between you,
but at the same time you carry them with you in your heart, your mind, your stomach,
because you do not just live in a world but a world lives in you.” – Frederick Buechner



Assalamualaikum...........
Hye................
 
 
Its Monday!!!! so camane weekend u all? pada yang bergembira... Alhamdulillah.. pada yang berduka.. takziah.. semoga hari-hari selepas ini lebih membahagiakan...
 
"Ya Allah... aku bersyukur atas apa jua yang telah Kau takdirkan... semoga hari ini lebih baik dari semalam dan hari esok lebih baik dari hari ini...aaminnn"

This weekend.. my hubby kerja so as usual I akan melepak kat rumah my mama & babah...
Pas balik kerja terus g rumah my parent.. malam tu sangat malas mau masak & tak larat nak makan mamak yang kat sebelah rumah heheh so we all ke Marina Putrajaya.. enjoy the western but hubby tetap makan nasi hehehehe

Makan-makan tepi tasik Putrajaya sambil tengok ada orang wat jualan kat bawah nya... food kat sini memang recommended especially western kalau compare kat restoran or café lain kat area Putrajaya ni...



Bangun tidur on Saturday hujan turun mencurah curah lebatnya... ok sambung tidur lagi hehehehe.. hujan berhenti I with my mama & lil sis terus g pasar kat Maeps Serdang.. howyeee howyeee barang basah banyak lagi!!! so today is hari MASAK2 DAY... enjoy the sweet moment kena bebel dengan mama sebab goreng ayam pun takut2 & serve meal atas pinggan yang salah hahahaha...

udang galah masak lemak + ketam sambal telur + ayam masak merah + meranti celur dan kulupan + sotong sambal + paru goreng rempah + ikan masin gelama (not in pic) hasil tangan & tunjuk ajar mama... Alhamdulillah tersangatlah kenyangnya sampai malam





Sunday.. dapat jemputan wedding adik my friend Reen kat Dewan Tan Sri Mahfuz kat JKR HQ.. since ramai yang confirm nak pergi I & hubby pun joint sekali.. very nice wedding... varieties of food.. and antara wedding yang we all attend yang paling ramai tetamu.. sampai pukul 4pm guests still datang.. memang best sangat.. yg funnynya... kitorang @ kawan2 kakak pengantin pula yang macam buat reunion hihihihihi..
 
ex-STAR Klang after 20 years
Thanks for the friendship... may Allah bless us..

Balik from wedding... bergomol with my both anak buah yang juz balik dari Kelantan..
 sangat comel bila yang kakak asyik nak kecek kelate hehehhe...



Alhamdulillah for the great weekend with family & friends... semoga apa jua yg berlaku adalah yang terbaik untuk kita..


Byeeeeeeeeeee..................
 





Comments

Popular posts from this blog

7 years Wedding Anniversary: A nite stay @ Quality Hotel City Centre Kuala Lumpur + Break fasting treat @ The Ship Pertama Complex

Assalamualaikum.. 7 years dah kami berkahwin.. Alhamdulillah syukur...tahun ni kebetulan date Anni kami jatuh on ramadhan.. so memandangkan kami selama sebulan ni memanglah teramat busynya dengan menyiapkan rumah sewa (Alhamdulillah dah siap.. hope dapat penyewa2 yg baik & best) also trip ke Penang & Bintulu due to kerja Zull memanglah tak nyempatnya nak menyoping baju raya segala.. so anni kali ni we decide nak stay somewhere yg very near to KL so senang nak g shopping baju2 segala untuk raya.. after do some research we decide to stay kat QHCC ni http://www.quality.com.my/   So 2 days before 3/7 kami pun book hotel by Agoda.com Alhamdulillah dapat rate yg best & under our budget hehe I likessss.. Malam tu kami celeb dulu kat Q-Thai Mitsui KLIA sesambil I belikan Zull kemeja Bonia as gift for our Anni.. tahun ni economy agak tight so kita bg present ala2 je la hihi... Next day on 3/7...check in @ 2pm.. zull siap2 book berbuka puasa kat The Ship Pertama Complex h...

Aku Mahu Menjadi Hebat

Assalamualaikum.. Entah kenapa aku rasa nak menulis ini di hari ini.. Tapi bila melihat kejayaan ramai pihak yang sangat hebat sangat indah sangat Berjaya aku sangat teringin menjadi hebat.. bukan kerana tidak bersyukur.. ya Allah aku amat bersyukur atas kurniaanMu kepadaku.. Melihat Neelofa yang Berjaya menunaikan haji dalam usia muda membuatkan aku rasa indahnya menjadi hebat dan Berjaya.. kerana aku juga punya impian.. walaupun aku pernah menunaikan umrah sebelum ini tetapi untuk menunaikan haji dengan kaedah muassasah masa tu umur aku dah almost 80 tahun.. ya Allah lamanya lagi.. Melihat Dato Siti yang saban tahun menunaikan zakat dalam amount yg sangat banyak.. membina masjid dan sebagainya membuatkan aku rasa betapa indahnya menjadi hebat dan Berjaya.. kerana aku juga punya impian.. walaupun setelah bekerja saban tahun menunaikan zakat tapi nilainya sangat sangat sangat kecil dibandingkan orang2 yang hebat dan Berjaya.. Melihat RCW yang saban bulan melancong dengan ...

JB : JPO , Hello Kitty Town , Legoland

Assalamualaikum......... Hye.....   Cont my blog under label cuti2 Malaysia :) As usual.. untuk agenda cuti2 Malaysia we all jarang buat proper plan.. plan lain g lain hehehe... so kali ni I nak cite pasal our trip to JB... hehehe actually selalu sesangat ke JB ni maklumlah tempat mula2 bercinta acecececeh hehe tapi kali ni version lain sikit coz kitorang suddenly ambil 4 days leave after hubby kena kerja for 3 months 7 days/week huhu so g kali ni memang juz untuk release tension... cam biasa bila kitorang pergi memang dengan tujuan nak jalan2 cari pasal hehe we all takkan stay kat luxury hotel or yang ada bintang2.. so we just walk in je... save budget hehe..   Pagi2 buta dah gerak.. singgah mamak jap untuk breakfast then Bismillahirrohmanirrahim..   1st check point kami di Johor Premium Outlet ... ni tempat wajib singgah tiap kali on the way pergi and balik dari JB.. pada yang kaki shopping sila budget dalam ...